Saturday, September 7, 2013

Rainbow cake

 Assalamualaikum ..saya kembali lagi!!!!...entry ke3 untuk hari ini..

Kali ni cuma nak kongsi resepi rainbow cake. Untuk buat kek yang perlukan deco, saya masih setia dengan sponge cake. For me, it's easier and sesuai untuk deco.  Rainbow cake ni saya buat untuk birthday adik bongsu  last 28th august. Tapi saya buat terlewat sehari dan dsbbkan lewat buat kek birthday untuk birthday boy tu, panjang muncung adik merajuk..haha..ceritanya, pada 28hb tu saya agak busy, then xsempat nak buat kek ntuk birthday boy, then bila dia balik dari sekolah, terus buka peti ais dengan harapan saya buat birthday kek untuk dia, malangnya xde, terus la merajuk..ye la, bila dia harap sy akan buat birhday cake dia, then bila balik xde kek tu, mmg merajuk la kan...

So, keesokkannya, jadilah kek ni walaupun xcantik tapi adik dah senyum lebar...ok la tu...actually, I deco angry bird kat kek ni tapi kejadian angry bird tu xlawa...tangan saya ni mmg problem nk deco kek...keras kejung je tangan ni...hasilnya jd la mcm gmbr kt bawah ni...rainbow cake tapi I buat 5 colour je. 


Gambar kt bawah, rainbow cake jugak tapi lg xcantik...senget2 je kek tu, dah la lapisan tu xsama tebal...hahaha...setiap kali I deco cake, selalu je ada sebab yang mencacatkan kek...tapi I xkisah sgt sbb after that, I banyak belajar...experiences is a good teacher..


kita proceed kepada gambar bwh...jeng jeng....angry bird yang tak cantik...tapi bila tengok, mmg nampak rupa angry bird kan????


ok la tu je ntuk kali ni...
If U all nk resepi, godek2 blog ni, I guna resepi kek span yag biasa, cuma diwarnakan dan bakar setiap lapisan...agak leceh nk buat tp demi adik tersayang, apa pun boleh kan...:)

Bye..:)))

No comments:

Post a Comment